Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ Π.Ε.Γ.Μ.Σ. / Ο νέος τίτλος της Ένωσης θα είναι «Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων».

Εμείς πού επιλέξαμε τα παιδιά μας να φοιτήσουν στα Μουσικά σχολεία και να πάρουν γενικές γνώσεις μέσα από αυτό είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς. Είμαστε υπερήφανοι πού τα παιδιά μας μαθαίνουν να σκέπτονται, να διασκεδάζουν με τις παραδόσεις και τη μουσική του τόπου μας.
Τα Μουσικά σχολεία ξεκίνησαν να λειτουργούν από το Σεπτέμβριο του 1988 με την ίδρυση του πρώτου πειραματικού Μουσικού Γυμνασίου στην Παλλήνη της Αττικής. Η λειτουργία του στηρίχθηκε στο νόμο 1824 / 88 και σύμφωνα μ’ αυτόν «...Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) είναι η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής η επαγγελματικής έκφρασης...».
Στο πρόγραμμα τους, περιλαμβάνονται μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα αισθητικής αγωγής, μαθήματα οργάνων μουσικής στα οποία η άσκηση μπορεί να είναι συλλογική ή και εξατομικευμένη.
Σήμερα, μετά από 22 χρόνια λειτουργίας, υπάρχουν και λειτουργούν 40 Μουσικά Σχολεία σε όλη τη χώρα και η ίδρυσή τους αποτέλεσε σταθμό στη δημόσια εκπαίδευση και σημαντικό βήμα στην αναβάθμισή της. Αφού σύμφωνα με το νόμο σκοπός ύπαρξης αυτών είναι:
• Η προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν στη γενική παιδεία.
• Η ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και η σύνδεσή της με τη νέα γενιά.
• Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και του ταλέντου των μαθητών μέσω της αισθητικής παιδείας και της συγκρότησης μουσικών συνόλων και τέλος
• Η δημιουργία μιας γέφυρας επικοινωνίας ανάμεσα στους μαθητές και στο ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο μέσω των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων του σχολείου.

Στα χρόνια που λειτουργούν τα σχολεία προέκυψαν αρκετά θετικά, όπως:
• Η δωρεάν μουσική εκπαίδευση σε όλους τους μαθητές, που μέχρι σήμερα δίνονταν αποκλειστικά από ιδιωτικά Ωδεία και ιδιωτικές σχολές, εκτός από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.
• Υπάρχει η επαφή των νέων με την παραδοσιακή μουσική και ευαισθητοποίησή τους απέναντι στις καλές τέχνες.
• Υπάρχει κλίμα καλλιτεχνικής δημιουργίας στα σχολεία και δίνει τη δυνατότητα να αναδειχθούν ταλέντα που αλλιώς θα είχαν χαθεί και τέλος
• Στα 21 χρόνια λειτουργίας τους τα σχολεία αυτά κατάφεραν να έχουν σημαντική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα της πόλης όπου βρίσκονται.

Ο φιλόδοξος και σημαντικός αυτός θεσμός δεν έτυχε δυστυχώς της ανάλογης προσοχής και φροντίδας από την πολιτεία. Αντιμετωπίστηκε με ημίμετρα και με τη συνηθισμένη γραφειοκρατική αντίληψη με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά αδιέξοδα για τη λειτουργία τους και κάθε χρόνο να αυξάνονται..
Κάθε χρόνο στο ξεκίνημα της χρονιάς υπάρχουν πολύ μεγάλες ελλείψεις σε καθηγητές γενικής και κυρίως μουσικής παιδείας, που τις περισσότερες φορές καλύπτονται με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, εξαίρεση αποτέλεσε μόνο η φετινή χρονιά, που η στελέχωσή τους έγινε σχετικά έγκαιρα.
Η αλλαγή κάθε χρόνου καθηγητή Μουσικής είναι ότι χειρότερο για το μαθητή αλλά και για τους καθηγητές αφού δεν μπορούν να κάνουν σοβαρή και συστηματική δουλειά και οδηγεί στην απομάκρυνση των μαθητών από τα Μουσικά Σχολεία με την ταυτόχρονη προώθησή τους στα κατά τόπους Ωδεία. Επίσης η επιλογή των καθηγητών αυτών δεν γίνεται μέσα από ένα σύστημα που θα έχει σαν κριτήρια τόσο τα τυπικά προσόντα (πτυχία, διπλώματα, διδακτορικά κ.λ.π), όσο και τα ουσιαστικά που έχει να κάνει με τη δεξιοτεχνία στο παίξιμο του οργάνου αλλά και στην παιδαγωγική τους εμπειρία και γνώση. Οι εργασιακές σχέσεις ωρομίσθιοι – αναπληρωτές δεν διαπαιδαγωγούν. Αντίθετα προετοιμάζουν τους νέους μας – αυριανούς πολίτες που θα μπουν στη μάχη της αγοράς εργασίας σε αποδοχή εξαθλιωμένων εργασιακών σχέσεων πείνας και πολιτών που θα ζουν μονίμως κάτω από τα όρια της φτώχιας με όλα τα συνεπακόλουθα.
Η πρόσληψη μονίμων καθηγητών μέσω διαγωνισμού και η κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων είναι στόχος και πρώτη προτεραιότητα για την Ένωση.
Η πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει το εκπαιδευτικό δυναμικό, ιδίως της παραδοσιακής μουσικής, το οποίο έχει προσφέρει σημαντικά στα Μουσικά Σχολεία, αλλά τώρα εκδιώκεται από αυτά καθώς - χωρίς δική του ευθύνη - στερείται κατάλληλων τίτλων σπουδών. Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να παράσχει παιδαγωγική και άλλη επιμόρφωση, που θα οδηγήσει στη χορήγηση κατάλληλων τίτλων σπουδών στους εκπαιδευτικούς αυτούς, «εμπειροτέχνες» και «ωδειακούς».

Εμείς ως γονείς διεκδικούμε ένα σχολείο ζωντανό κύτταρο, συνδεδεμένο με όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Πολλά σχολεία με πρωτοβουλίες καθηγητών, μαθητών και γονέων διοργανώνουν εκδηλώσεις που προσπαθούν να φέρουν το σχολείο κοντά στην κοινωνία και την κοινωνία μέσα στο σχολείο.
Εμείς, ως γονείς πολλές φορές προβληματιστήκαμε και προβληματιζόμαστε για το ωράριο που πρέπει να υπάρχει. Προβληματιζόμαστε στο για γιατί πολλά σχολεία συρρικνώνονται στο Λύκειο. Για το λόγο αυτό το κύριο θέμα της σημερινής ημερίδας αφορά το Ωρολόγιο και αναλυτικά προγράμματα στα Μουσικά Σχολεία και θέλουμε να το συζητήσουμε, να πείσουμε ή να πεισθούμε και να καταλήξουμε στο καλύτερο δυνατό συμπέρασμα για τα σχολεία.
Εμείς ως γονείς ζητούμε το καλύτερο για τα παιδιά μας γι αυτό και εμπιστευτήκαμε τα Μουσικά Σχολεία για την εκπαίδευση των παιδιών μας. Επιλέξαμε αυτά τα σχολεία γνωρίζοντας το επιβαρημένο, σε σχέση με τα άλλα σχολεία, ωρολόγιο πρόγραμμα, γιατί τα παιδιά μας γυρίζουν χαρούμενα από αυτά, γιατί η μουσική καλλιεργεί τις ψυχές των παιδιών.
Ως Πανελλήνια Ένωση Γονέων αλλά και ως γονείς που δραστηριοποιούμαστε στα σχολεία οραματιζόμαστε και διεκδικούμε ένα Δημόσιο Μουσικό Σχολείο, πού η γνώση θα ξεκινά και θα τελειώνει σε αυτό. Ένα σχολείο όπου δεν θα χρειάζεται επιπλέον φροντιστήριο για τα γενικά μαθήματα, ή επιπλέον ωδείο για την εκμάθηση μουσικού οργάνου και ούτε φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να ολοκληρώσουν τις γνώσεις τους σ’ αυτές. Και επιπλέον διεκδικούμε, στη χώρα που γέννησε τη μουσική και με την τόσο μεγάλη και ζωντανή παράδοση, να διατηρηθεί και να διευρυνθεί η Μουσική Παιδεία, μέσα από τα Δημόσια Μουσικά Σχολεία.
Η επαναλειτουργία και η επανάληψη του θεσμού των ΠΡΟΚΑΡΤΑΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ θα δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές, που το επιθυμούν, να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στο Λύκειο και να έχουν τη δυνατότητα και το επίπεδο να αποκτήσουν πτυχίο, μέσα από ένα σύστημα εξετάσεων με αξιόπιστες και αδιάβλητες διαδικασίες.

Ένα άλλο θέμα είναι η σχέση των Μουσικών Σχολείων με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Στην κατεύθυνση αυτή είναι απαραίτητο να γίνει ο εκσυγχρονισμός και εναρμονισμός όλων των προγραμμάτων των μουσικών σπουδών, για τα Μουσικά Σχολεία, τα Ωδεία, τις Μουσικές και τις Πανεπιστημιακές σχολές.
Να υπάρξει επιτέλους η διαβάθμιση των μουσικών σπουδών στην Ελλάδα από την Πρωτοβάθμια έως και την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τέλος ένα πολύ σοβαρό θέμα είναι και η σύνδεση των Μουσικών Σχολείων με την κοινωνία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου